måndag, december 11, 2006

Julbordens tid

I fredags så var jag med på jobbets julbort på Kilafors Herrgård. Skaffade skjuts både dit och hem för att jag hade inbillat mig att äta och åka hem sedan. Men ni som känner mig vet att jag har en tendens att bli kvar länge.

Stannade till 00,30 då första bussen svängde in för att hämta ett gäng fyllbultar. Blev hemskjutsad av min vännina så jag gick och lade mig omgående.

På lördag morgon så var det bara upp och mocka och sedan väntade nästa julbord på Stenö Wärdshus som var helt otroligt. Mycket vacker miljö och enormt god mat. Mätta och belåtna så åkte vi hem till mamma och pappa och stannade till 22 tiden.

Söndag morgon så var det dax att stiga upp igen för att lasta ur hö ur transporten och sedan byta till vinterdäck då hästen skulle med på eftermiddagen till lucia ritten.
Jag och Evelina var på julskyltningen ifrån 12.30 till 17.00 med att styra upp klassens försäljning av glögg, pepparkakor, godis, paket odyl. Allt gick åt och det var tomt på bordet då vi åkte hem.

Det var 15 styckna hästar som red bakom lucia tåget som åkte häst och vagn. Den hästen som drog lucia med följe, hade varit med sedan 1973.

För att summera helgen så måste jag nog få vara ledig tror jag. Jag är trött idag.

Inga kommentarer: