tisdag, juni 21, 2011

Hur mycket ska kroppen tåla

Oj oj oj. Jag säger då det. 3 bulor i huvudet på 2 dagar + en stukad fot, skrapad armbåge, öm handled och ont i ryggen...

I helgen så var vi hemma hos mormor och morfar för att fixa deras vedförbrukníng. Vi var 9 personer som slet som tokar med att vara i skogen och ta ner träd, kapa och göra knubbar som klövs. Vi jobbade, åt och fikade i skift för att hinna med så mycket som möjligt.

Bula nummer 1 kom till på fredagen när vi satte upp förtältet. Ett stag från husvagnssidan gick inte i lås som det skulle och när jag flyttade ut ett ben på förtältet fick jag hela långsidan i pannan. Det kändes en aning.

Bula nummer 2 kom till på lördagkväll när jag och maken tog oss an blöta rotändar från en gigantisk björk som vi slet med som en tok på klyven. Den var seg och trådade sig och vi drog i varsin ända och ändå så vela den inte släppa. Tog ett nytt tag med klyven och jag bockade mig ner för att fösa mer knubbar åt syrran, till den klyven hon jobbade med. Då minsann släppte aset och rakt i bakhuvudet på mig. Jag blev alldeles yr och fick luta mig mot väggen ett tag och sansa mig. En gigantisk bula tittade upp. Kände mig som Långben.

Bula nummer 3 kom idag när jag målade om garaget. När jag stod nästan längst upp på stegen så brakade det till och den gick av. Jag for i backen med dunder och brak och vet inte hur det gick till, det svartnade för ögonen. När jag satt där som bäst och hyperventilerade med rödfärg över hela mig och försökte fokusera blicken på något eftersom hela tomten gungade och det susade i öronen, så kom sonen hem med 3 kompisar. Jag staplade upp och bet i hop. Det gjorde så fruktansvärt ont i foten och armen. Jag kunde röra på dem så de var inte brutna och huvudet ska vi inte prata om. Jordens bula på nästa sida i bakhuvudet.

Sonen och kompisarna åkte iväg och jag pallrade mig ner till frysen för att hämta upp en påse med frysta grönsaker och försöka lindra smärtan med. Slut målat för idag. Tog av mig röd kläderna och gick till sängs 1 timma och dåsade av. Fy sjutton, jag har inte tid med att linka omkring. Jag har massor med saker jag skulle behöva att göra.

2 kommentarer:

L-8 sa...

Ta det lugna människa så att du orkar med att fira midsommar med oss!!! <3

Team Åsbacka sa...

Aj aj, låter inte alls trevligt!! Hoppas bulorna och värken ger sig fort!
Trevlig midsommar på dig!