onsdag, september 28, 2011

Packning

Klurar på vad ska jag ha med mig på resan och hur mycket ska jag packa ned???? Jag packar alltid för mycket och försöker verkligen tänka på det, men det smyger sig ned lite till ändå, kan vara bra att ha.

Jag har ju som vanligt skrivit en to do lista fast en to do pack lista. Jag är beroende av listor, litar kanske inte på mig själv att jag kommer ihåg.

Längtar efter lata dagar i solen med en bra bok och mycket bad. All inklusive har vi, det är bara att äta och dricka så mycket vi orkar. Det ska bli så skööööönt. Har hört från flera att det är super fint dit vi ska och att maten är riktigt bra, det låter alldeles utomordentligt bra.

Lurvet på tårna är borttaget och likaså lurvet bakom skinkhalvorna. Hmmm något som kommer med kroppens förfall, ju äldre man blir desto mer hårbeklädnad får man på oönskade ställen. Tå naglarna är målade med färg för ovanlighetens skull. Min blick kommer att vara riktad nedåt och jag kommer med stor sannolikhet att snubbla eller springa in i något då jag stirrar mig blint på färgen på tå naglarna. Vet inte varför det känns konstigt att pensla på lite glad färg. Nu är det gjort i allafall.

Naglarna på händerna är delsvis utsparade, skulle nog ha börjat lite tidigare, men jag är ju notorisk nagelbitare (de smakar hallon för dem som inte vet det). Sist vi åkte utomlands och parkerade vår bil vid 3 tiden på morgonen, satt där i receptionen en ung flicksnärta med uniform och påtalade att det var ohygieniskt att bita på naglarna och att det fanns medel som tea tree oil att stryka på. Grrr, morrr, spott. Jag påtalade att - ska du ha betalt eller ej? Korthugget.  Tänkt om jag funnit mig där på morgonsidan, då hade jag minsann stoppat in ett finger i näsan och ätit en snorkråka (smak på dem är beroende på årstid och vilken skit i luften det har varit de senaste dagarna, våren är bäst med syrén) skulle sedan frågat henne om vad hennes chef hette. Vilken ohyfsad person!! Eller så är jobbet så trist att hon måste reta upp sina kunder.

Jo, lurvet till hår är också borta, på huvudet ska tilläggas att ni inte missuppfattar. Skönt! Det var så sprött och slitet. Nu är det uppklippt och rätt så kort klippt! Han hade t o m hårfönen på och högg till med saxen lite här och lite där.. Nya looken, kanske? Höstvind heter nog frisyren :-)
Kände mig som Carola Häggkvist när hon sjöng fångad av en stormvind när han drog på där.

Näe, nu måste jag nog återgå till att packa igen. Kanske ska byta ut något brunt linne mot fler vita?? Eller så tar jag dem alla.

5 kommentarer:

Cathrine sa...

Hahahaha ja du skulle gett påna, tjejjen i luckan alltså.
Hoppas ni får en trevlig semester och du ska inte tro att jag är avensjuk, nä inte alls.....

Kram Cathrine

Emilie sa...

Tror du ska packa med en Emilie =D Glöm inte det!

Farida sa...

Vad ni än gör; packa inte med mig! Att ha mig med på en resa betyder otur (mina senaste utlandsresor inkluderar massor med regn, misslyckade båtturer i storm, kackerlackor och sandstormar bland annat).

Och du får inte skrämmas så där om hårväxten! Den kan ju inte bli värre med åren? eller...? =S

MammaKarin sa...

Ja du Frida, du och jag har typ samma tur/otur när vi reser. Vi brukar nödlanda när jag är med eller så hamnar man på fel Ö osv. Bagage brukar bli borta m.m. Listan kan göras lång.

Emelie du väger lite mer än 20 kg annars hade du fått plats i en väska för din bror har inte packat än.

krickelin sa...

HA HA HA HA... ja du... vi är syskon vi - det kan jag inte förneka på någon endaste punkt i det här inlägget!!! Hårbeklädnad - check. Ovan vid omålade tånaglar - check! (gjorde det för FÖRSTA gången i mitt liv för en dryg månad sen). Och packningen! Check! Vi ÄR syskon! =D Hoppas ni har det bra därnere!!!! Saknar er, era galna mongos! ;-) Har försökt ringt mor och far ikväll utan att lyckas för att höra hur det går med Sune. Har ju tyvärr jobbat både söndag och måndag kväll till SENT... =( Tänkt gå långis med honom idag, men då får man inte tag på dom. Hoppas på Torsdag! (imorgon har vi budget dag och kväll med alla anställda =(

kram till er!!