onsdag, januari 17, 2007

Farligt ute på vägen

Snön tinar bort och det är halt och mörkt och grått.

Igår på väg hem släppte jag av en arbetskompis mitt inne i stan och jag påbörjade min körning en bit. Mitt focus låg på högersida där en dam sprang mellan bilar som stod parkerade ut efter vägen och det är trångt att mötas och rädd att köra på någon.

Det var bara det att under den tiden låg mitt focus på den person som yrade runt bilar och öppnade dörrar. Då klev det ut en äldre dam ifrån vänster i stället rakt mot bilen. Visserligen var det övergångsställe och jag stannade bilen nästan på henne men, jag stannade i allafall men nära och hon borde ha sett att jag inte var uppmärksam på henne.

När hon gick förbi bilen gick käften på henne som en aqvariefisk som snappar efter luft eller mat. Säkert skällde hon och jag satt och glodde bara. Tur att man slapp höra eländet ;-)

Inga kommentarer: