onsdag, januari 10, 2007

Nytt År Nya möjlighet !

Ja då var det nytt år och nytt man ska lära sig som tex. att skriva 2007.

Jag blir 1 år äldre och klockare också förhoppningsvis. Större i omfång har jag också blivit som måste rättas till. Lovat bot och bättring på motionsfronten och äta sundare. Har syndat allt för mycket innan jul på både fikabröd och gotta.

Maken köpte en motionscykel åt oss som vi ferrar på framför tv:n. Går lång promenad på helgen när det är ljust ute. Just nu i skrivande stund ligger maken hemma med magsjuka, vilket inte är trevligt och så vet man att man inte brukar klara sig undan ifrån. Ur bantnings synpukten är det rätt så bra, man är riktigt nöjd första dagen man känner matlust att byxorna sitter inte så spänt.

Min väninna Lokamia har också tagit tag i byxproblemet och går vi ned ½ kilo i veckan så har vi klarat 15 kg till midsommar. Det lät för bra för att vara sant. Undrar om man lyckas med det. Men jag ska försöka. Snö kommer det snart har SMHI lovat och då blir det skidåkning av, det har jag längtat efter.

Over and out..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, kom igen nu och kämpa mot badsäsong 2007(utan att smyga i omkring i vassen som en idiot)
Imorgon har jag vägdag...undras sa flundras hur det ska gå...fy fan va snyggare vi blir hi hi hi.... =))

krickelin sa...

Moha ha ha ha ha... jag kommer på era promenader, går bakom och piskar er!!!! FORTARE! LÄNGRE! TA IIIIIIII!!!!

he he

Anonym sa...

Anna-Carin....Du har en ond lillasyster.Vi lyssnar inte på henne.Kristin är en apa. =D

Anonym sa...

Fy bajsingen vá taskig du är systra mi. Det var någon stackars mager krake som gnällde över en valk som ramlade fram ur byxorna när vi gick en promenad på juldags kvällen. Ha så dä så !!!!! Kom med i gängen och gå bredvid oss.

krickelin sa...

Nä! Jag tänker sitta hemma och äta bullar istället. Bara för att retas... ho ho ho