fredag, februari 09, 2007

Svar tillbaka

I julklapp köpte jag walkie talkie till sonen. Men jag köpte fel batterier så walkien talkien har legat i ett skåp.

Tog fram denna igår och satte i nya batterierna jag köpt och tänkte busa lite med ungarna. Lade en walkie talkie i soffan bakom kuddarna och hade en själv. När maten var klar så pratade jag som de gör på filmen pistvakt. - Roger in, Roger ut här kom ! Ungarna satt och gapade i soffan och såg undrande ut på varandra och jag ropade en gång till. - Roger in, Roger ut här kom !

Fick svar av en vilt främmande människa - Ja, ja är här kom ! Hjälp, vem var det där jag som bara skojade. Världens gapskratt utbröt hemma. Jag stängde snabbt av.

Har jag funnit mig så har jag sagt som på pistvakt. - Lek inte med radion Olle. - Fjöl av ! Eller så skulle jag ha frågat om han sett nån bjärv.

2 kommentarer:

krickelin sa...

HA HA!!!! Skitbra! Nu kan ju du och jag ha den där walkie talkien. Kan vi leka spanare och polis! Eller älgjägare och smyga runt i granboskogarna. Eller! VÄnta - jag vet! Vi kan leka paparazzi och jaga blivande drottningen!!!!!

Anonym sa...

Visst ska vi använda denna roliga grej som alla kan lyssna av ;-) Jag har alltid velat vara spion. Tänk när barnen börjar ta med sig pojkvänner och flickvänner, då kan vi smyga omkring.