måndag, februari 12, 2007

Upphittad !

Jag har hittat min mobil efter att den varit borta i 2½ vecka.

Den låg ute i snön vid garageporten. Tog in min lilla isklump till mobil satte den på tining vid vedspisen. När den tinat så laddade vi upp den och döm om min förvåning. Den fungerar !! Puh ! Vilket tur att den fungerar. Jag vill inte ha någon ny, för jag har kommit till en punkt i mitt liv att jag inte orkar att lära mig något nytt. Tänk hur det är att bli gammal.

I lördags så var det handboll hela dagen. Straffet för att man inte kan baka är att stå i kiosken, men om man är dålig på att räkna då ?? Sånt tänker de inte på. Det gick bra de 2 timmar som jag jobbade där. Var hem en sväng på eftermiddagen för att äta och fixa hästarna. När det var klart gick vi iväg till grannen för att gratulera till bebisen. Hade köpt kläder till den lilla för det går väl åt när det är första barnet. Åkte tillbaka till idrottshallen för att titta på sista matchen och sedan skulle allt städas.

Igår tog jag och L en tur på längdskidorna. Himlars var skönt det var, och det känns att det tog på latmasken för jag har lite träningvärk i gäddhänget, rumpan och ljumskarna.
Barnen vela tolka efter hästen så vi spännde för Edison och tog en tur upp mot vändplan i skogen. Hej vad det gick ! Några vurpor blev det också. Sedan var det tv kväll och äta hämt pizza. Det lilla nyttiga jag gjorde åt jag upp sedan :-(

Inga kommentarer: