tisdag, mars 20, 2007

Snö

Snö, snö och snö. Nu har det snöat sedan tidigt i morse en riktig tung kramsnö. Jag vill nog att våren ska vara här för att stanna. Jag har några äppelträdskunder som väntar på att sina träd ska bli friserade och jag längtar efter att hugga in med klippningen.

I går måndag, så är det jäktigaste dagen på hela veckan. Hem från jobbet, laga mat och äta, mocka, dottern blir skjutsad till handbollen, läsa läxa med sonen och sedan hämta dottern och två av hennes lagkompisar ifrån handbollen för att sedan ha hästkläderna i bilen där hon så vacker får byta om tills vi kommer fram till ridskolan. Gissa hur lätt det är i en Opel Corsa modell small.

När vi kom hem vid 22 tiden så orkar man inte med stora utsvävningar, åt en liten skål med youghurt och tittade på inredningsprogrammet ifrån koja till slott. Det är fascinerade hur det lyckas riva en massa väggar, dra om el, lägga nya golv, flytta dörrar osv på så kort tid. Har man gjort sådant hemma själv så vet jag vilken tid allt tar. Det ska sättas upp gips, spacklas och slipas och däremellan ska spacklet torkas, så det är ett moment i taget och däremellan får man så vackert vänta.

I kväll hör & häpna fick jag lust att baka bullar. Jag har nog inte bakat på flera år. Vi får se, jag skriver i morgon och berättar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååååå, vad spännande det ska bli att besöka familjen Björklund och få hembakade buller! Eller........

Anonym sa...

Bagare swenton har man inte sett mycket av ;) Baka till mig åxå.

MammaKarin sa...

Sorry ! blev inget med bakandet. Har inte kommit hem förrän 21.30 denna vecka och då drar man inte igång med stora projekt. En annan dag.