torsdag, december 16, 2010

Ja se det snöar...

Vilket snöväder vi fick. Igår kväll var det över -20 grader ute och i morse -4,5 och det vräker ner snö.

Tur man inte är yrkeschaufför och måste vara ute efter vägarna idag. I morse när jag åkte hem ifrån jobbet så var sikten noll, och alla bilar med rak bakdel är helt igenmurade av snö, av bakljusen syntes bara ett svagt rosa sken, och då knappt synbart.

Sedan finns de dem som sitter och fis kör fast man inte behöver, det är dem som ställer till problemen. Håller man ett lugnt tempo och avstånden så fixar sig det mesta. Jag hade en framför mig som små bromsade hela tiden och det smittar av sig, man vet ju inte vad den har framför sig och varför han/hon gör det och köra om det är inte att tänka på. Här vill man vara hel och frisk och inte riskera något.

Sune är konvalecent. Han skadade en klo i söndags och söndag natt mot måndag låg han på min sida av sängen och jag måste ha armen om hans huvud annars små gnällade han hela tiden. Sådan husse sådan hund! I måndags fick maken åka iväg med honom till veterinären och rycka ut klon. Han var sövd först och fått smärtstillande. Gissa om det är synd om honom nu. Han har ett stort bandage på foten och hoppar på tre ben. Men sin soptjänst sköter han ändå. Hoppandes på tre ben med en soppåse i munnen och iväg till soptunnan.
Uppfödaren ska låna ut en sko åt oss som vi kan trä på foten för att minska att han får smuts och skräp i såret. Idag hade jag en täckvante på honom ute när vi var ute och skottade, men den vanten är ett minne blott för jag hittar den inte mer. Det som göms i snö kommer fram i tö...

I morgon är det examen för oss. Gissa vad skönt det ska bli. I tisdags skickade jag in sista uppgiften sedan vi kom hem från vårt studiebesök i Gävle. Ett studiebesök på ett boende för uteliggare som är narkomaner och alkoholister m.m, det var mycket intressat och vilken tur att de har sina egna lägenheter som de bor i och sedan gör de väl sådant som de tidigare brukar att göra, men de har en varm liten lägenhet att komma in till och få rå sig själv. Vi åt lunch på högskolan i Gävle. Vi gick igenom en del av skolan och kikade, gosch vad stort och fint det var där. Åkte tillbaka till city där vi shoppade loss på eftermiddagen. Som tur var fick jag lite klappar fixade.

Näe du är det dags att ta av kaffepannan från vedspisen och hälla upp en tår...

4 kommentarer:

Farida sa...

Kul att du är klar med utbildningen! Sugen på att fortsätta på HiG? ;)

MammaKarin sa...

Nu ska jag bara jobba åtminstone till efter sommaren, sedan vet man aldrig om lusten att läsa faller på.

Team Åsbacka sa...

Får lov att gratulera till examen lite så där i förskott då!! GRATTIIIS! Ha det förbenat bra i jul kära anbjo!

krickelin sa...

Grattis på Examensdagen!!! fasiken vad skönt! Du har gjort det så himla bra att både plugga och jobba heltid!!!! Nu kan du äntligen få njuta och ha ett normalt liv!!! Kram // Jr