lördag, januari 01, 2011

GOD FORTSÄTTNING

På det nya året.....

Julen kom som en lavin och var lika fort över tycker jag. Jag har haft mycket ont i magen de senaste veckorna, så du ska jag tillbaka till doktorn igen, hade hoppas på att få en remiss till röntgen på engång med si det gick inte. Ja, ja vi går väl den långa vägen då. Har fått tabletter från hälsokostaffären utav min brukares mamma som jag äter till mina måltider för att lindra besvären. Ligger jag på ett särskilt sätt i sängen så gör det ont och så känns det som om tarmarna håller på att ramla ur. Fyll inte 40 år om ni inte måste!! Hoppa över och ta 41 i stället det kanske är bättre.
Så fort jag fyllt 40 så började eländet med att få ett getingstick i fingret och det svällde upp och jag var dålig i flera dagar. Kände mig bra i någon vecka och sedan drog jag på jordens förkylning på det. Bra i några veckor och sedan började det med extremt hög feber och hög sänka i mer än 1 vecka och varför vet vi inte, men det har säkerligen något med magen dvs. tarmarna eller gallan att göra eftersom det onda började då. Men det är svårt att ta dö på en gris..........

På självaste julafton tillbringade vi i Ljusne hos mina föräldrar. Skjutsade dit make, barn, hund och paket först, åkte sedan till Arbrå för att hämta min mormor och morfar och skjutsa dem till Ljusne för att fira jul. Det var en lugn jul med god mat och paketöppning. Åkte hem på nattkröken med mormor och morfar till Arbrå och sedan hem till Granbo, var klockan 01.20 när vi kom innanför dörren och stupade i sängen, 25 mil hade jag kört bil den dagen. Barnen blev kvar ute i Ljusne, för de vela träffa sin moster som kom hem från Östersund till juldagen.

Juldagen tillbringade jag i soffan under en filt med magont. Tittade på TV och sov för det mesta.

Vi har även hunnit med att tapetsera klart på övervåningen, nu ska det dit lister och nytt golv, samt fixa tillbaka elen också sedan är det klart. Längtar.
Nyår tillbringade vi hemma i stillhet i mysdress, åt god mat och godis. Dottern var med sina tjejer i en stuga i Henninge och firade in det nya året. Nyårssdagen har vi varit hemma hos mormor och morfar i Arbrå på middag och nu fick jag ett telefonsamtal av min pappa och mamma som tog med sig sonen hem, de hade kört på en älg. De hade tur i oturen och klarade sig bra men bilen fick sig lite blessyrer.

1 kommentar:

Anonym sa...

God forsättning på er med!
Hoppas att du kryar på dig och att magen blir bra. Tror nog att den lugnar sig nu när du kommer att få det lite lugnare omkring dig. Vi kommer nog över någon kväll och kollar in golvet.
Många kramar från Skrållan