tisdag, januari 18, 2011

Tja.....

Mitt nyårs löfte var att jag skulle bättre planera matlista och inköpen. Har gått bra hittills, men det har en tendens att avvika rätt var det är.

Sedan har jag gjort en lång to do lista, men saker som borde/ska göras i hemmet eller i trädgården. Denna lista betar jag av och sätter för bockar när jag utfört sysslan. Känns som om man ska behöva gå igenom både skåp och lådor och röja undan sådan man inte använder. Har alldeles för mycket skrot och skräp tycker jag.

Ibland när jag röjt ur allas garderober, känns det som om huset drar en lättnandes suck med den övervikt som den burit på. Vi har ju t o m varit iväg 2 gånger till tippen med byggskräp och då följer det gärna med lite annat också som huset & husets ägare inte vill ha eller som helt enkelt är trasigt och bara står där, väntar och väntar på att bli lagad och vi har skjutit upp det eller inte har lust helt enkelt.

I morgon när det är ljust ska jag fixa lite bilder från övervåningen innan vi ställer in möblerna som nu är staplade i barnens rum.

5 kommentarer:

Cathrine sa...

Finns inge bättre när man har gjort en rensning. men det kan bli lite tok.....
Vi gjorde rensing av förrådet förra sommaren och då kastade vi våran plastgran.
I julas när vi inte hittade ngn riktig gran så räknade vi kallt med plastgranen. När vi skulle hämta upp den så fanns den inten. Minnet......

Kram Cathrine

Anonym sa...

Ser fram emot att få se bilderna för den här tiden verkar ju aldrig räcka till för att åka över på en kopp kaffe och kolla in golvet.
Ha det bra
Kram
Skrållan

MammaKarin sa...

Jag läste din blogg Cathrine om att ni hade kastat julgranen och jag fick mig ett gott skratt.

Skrållan, vi måste ta oss tid med en lunch dejt snart. Ska lägga ut bilderna i morgon, batteriet var slut i kameran så de får ligga på laddning under natten så ska jag knäppa ett kort i morgon.

MammaKarin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jaaa hör av dig när du har möjlighet till en liten lunchdejt. Jag finns ju i stan varje dag.
Kraaaaaam
Skrållan