fredag, september 28, 2012

hösten ankommer

Höstens rusk har kommit. Det har varit några regniga och trista dagar. Har varit schema ledig i 2½ dag och tycker att jag fått rätt så mycket gjort.

Tvättat ikapp nere i tvättstugan, städat övervåningen och dammat av. Plockat bort och slängt fula gamla blommor för att försöka att ge plats åt alla pelargonier som vi haft ute i trädgården och det är inte lite det.

På kvällarna har jag virkat och stickat en hel del. Ska lägga in ett foto sedan. Varit en helkväll nere på bowlingen med sonen, storhandlat och ska nu jobba andra helgen i rad.

Inte att förglömma så har jag och maken lastat på och av till Stena Metall. 2,4 ton järnskrot som vi blev av med. Men det känns i ryggslutet idag kan jag lova.

Jag började den morgonen med att åka iväg och göra min samhällsinsats så duktigt, som inte blev som det skulle,  då det bara kom eller rättare sagt jag släppte till 200 ml blod och det ska vara minst 450 ml blod. Kände redan på engång när hon satte in nålen att armen fick ett hårt motstånd och när man ska krama svampen så blev jag nästan orkeslös. Hon måste ha satt nålen mot en kärlvägg eftersom det tog absolut slut på blod och det skrek i apparaten. Ja ja bättre lycka nästa gång men man blir ju inte nöjd själv för blodet går inte att använda utan måste kasseras. Eller kan man beställa en halv påse blod tack !!?? Ska se syster om vi har en slatt kvar någonstans av B positiv.

Jag ska nu gå ut och plocka upp gladiolus lökarna och dahlia knölarna för vinterförvaring. Köpte en liten hink på Dollar och en liten påse spån på Granngården som de ska ligga i under vintern hade jag tänkt. Sedan är det bara att laga lunch och packa jobbväskan.

Inga kommentarer: