tisdag, september 18, 2012

Pysselkväll

Jag och I-8 tog cyklarna med packning av material för en pysselkväll hos hennes mor.
Vi tillverkade hjärtan och kransar med lingonris, ljung och en.
 
 
Det pinsamma med denna kväll var att mamman hade köpt fina vinglas som hon verkligen vela prova. Visst vi är inte sen att hänga på.
 
Började med en flaska Chapel Hill med lingon i. Satt ute och pysslade tills mörkret kom. Då flyttade vi inomhus där vi åtnjöt scones med pålägg av grädde och philadelfia ost och marmelad och fortsatte med rött vin. Mums!!

 
Tog med mig 2 presenter till L-8 mamma, här fotar hon hårspännet med en fjäril av pärlor jag gjort.
 
 
Nu till det värsta !!!!!!!!!! Jag spillde/tappade ut ett helt glas vin över L-8, helt formligen dränkte henne från hakan ner till tårna samt hela köks inredningen och golvet. Och vinglaset gick sönder i foten. TYPISKT MIG!
 
Vi skurade och snyggade till även L-8 fick låna en ny tröja. Vi kunde inte annat än gapskratta åt eländet. L-8´s pappa hade tittat på nyheterna och kom in köket igen och meddelade att det var stökigt i Jemen, jag kontrade med att - där har jag inte varit i allafall.
 
 
Eftersom jag alltid lyckas att spilla på mig både mat och dryck i alla dess slag, har jag köpt vinfläcks borttagnings sprayen. Den är helt fantastisk,  min räddare i nöden tillsammans med Vanish. Kan inte vara utan.

 
Jag har nu tagit fram denna som jag får dela med småttingarna i släkten. Inga höga glas på fot nu, två öron att hålla i är det som gäller.
 

2 kommentarer:

krickelin sa...

så typiskt dig att tappa hela glaset! ha ha ha

L-8 sa...

Haha, men en härlig kväll hade vi i varje fall. Kram!