måndag, mars 25, 2013

Dagsmeja

Och plusgrader. Me like!!

Idag har jag och maken varit iväg och handlat citrusjord, pelargonjord, såjord samt orkidéjord. 
Sticklingarna har kommit i jorden, tomat och gurkfrön är planterade, de andra har fått nytt liv och näring. Hittade t o m en citronkart på citronträdet som blommat, blommorna luktar underbart. I fjol fick vi 1 stor och 1 en liten citron, hoppas nu att det växer sig stort och ger mycket groggfrukter.


Förra fredagen hittade jag över 8 meter tyg i min tyglåda i källaren, hade alldeles glömt bort detta. Nu blev det nya gardiner till vardagsrummet och blommigt ska det ju vara iår. Efter några glas vin så blev det såå fiint!


Även köket fick nya roll up gardiner som passade in.


Balklänning är beställd i början av mars som vi nu håller tummarna att vi mätt rätt eftersom den är måttbeställd. Håll fingrar och tår! Jag skulle också vela gå på bal och vara fin. Men vad är väl en bal på slottet..........


1 kommentar:

krickelin sa...

efter min datorkrasch i höstas har jag nu hittat tillbaka till din blogg! =D Fina gardinerna blev!!