onsdag, mars 13, 2013

Äntligen kom solen...

Den envisa förkylningen har lättat och jag orkar gå ut och stå upprätt en hel dag. Hostan dröjer sig kvar om mornarna men det står jag ut med. Livet börjar återgå till det normala nu.
 
Jag och sonen tog skidorna för att åka i skoterspåren och ute på åkrarna. Lättare sagt en gjort.  Knöliga & isiga skoterspår. Bäst gick det att åka/gå ute på åkrarna. Sune var i allafall nöjd.
 
 
9 mars fyllde makens systerdotter 1 år. Vad fort tiden går!
 
 
 
På lördags eftermiddagen gjorde vi upp en stor brasa där vi satt och njöt av solensstrålar och knastret ifrån brasan. Lite öl och vin slank ner också till den grillade korven.

 
Sune var in och hämtade sin trasiga boll och den skulle vi kasta och gömma åt honom. Han har nog lite långsamt när Ypsilon inte är med honom. Ypsi och dottern är i Linköping på praktik i 5 veckor.
 
7 april så ska Ypsi iväg för kontroll hos företaget som äger honom. Hoppas att han kommer tillbaka till oss åtminstone över sommaren så att vi får rå om honom lite till.

 
Söndagen bjöd även den på vackert väder, så vi gjorde om brasan i repris + att maken fyllde år.

 
Onsdag dvs idag var härlig med solsken. Trots att det inte var någon plusgrad över dagen var solen riktigt varm och skön. Jag lade ut ett täcke och en fårpläd på soffan, tog ut min bok och kokade mig en stor panna kaffe som jag sippade på och bara njöt av dagen.



På tisdag fm när jag jobbat klart, åkte jag iväg för att träffa mosters lilla söt-öga. Har inte träffat dem på 4 v eftersom jag varit så förkyld. Vi var ute på promenad runt västra berget och i Söderhamn.
 
Skapligt väder under promenaden men ganska precis när vi gått in så började det snöa och storma ute. Söt-ögat fick sitta nakenfis efter att han fått lite mat av moster.


Inga kommentarer: