onsdag, oktober 30, 2013

Vill man vara fin får man lida pin

Igår var jag och inhandlade ett kit med nageltippar med gele och aktivator. Klart man vill vara fin när man ska iväg på teaterresa.
 
Jag är ju lite snabb i vändningarna och läser inte allför noga igenom anvisningarna. Hur svårt kan det vara!! Och så vill jag ju bli fin fort. Det stod att man skulle behålla tipparna kvar i kartan ( nageltipparna satt ihop två och två med en liten plaststräng emellan) , men det förstod jag inte vad det skulle vara bra för, rafsade snabbt bort mellansträngen och lade ut tipparna i den ordning jag skulle ha dem. Men när jag började med att limma på tipparna så skulle man ju också få på de små rackrarna och sätta dem rakt på nageln. 
 
Jag tappade dem, lyckades få dem att fastna på knogarna och ovanpå fingertopparna. Nu torkar limmet fruktansvärt fort så det sitter rejält kan jag säga och när man tar bort nageln som blev fel, så har det hunnit att sätta sig rejält. Attans vad ont det gjorde i skinnet och allt lim jag fick på fingertopparna har gjort att jag har som pansar hud där idag. Nu förstår jag varför den lilla plast "pilledutten" ska vara kvar, lätt att hålla i och styra in rätt med limmet på.
 
 
 


Inga kommentarer: