lördag, januari 25, 2014

Januari

Veckorna går fort. Temperaturen ute har varit behaglig tills igår morse när det var -22 grader. Brr!! Lite för kallt.

Har varit ute mycket och gått med hundarna och njutit av vårt vackra vintriga landskap. Är lite sugen på skidåkning. Ska ta och lura med maken till Järvsö för lite slalom någon dag med lite lyxig matsäck.

Imorgon fyller dottern 20 år, tänk vad tiden går. Det blir pengar i present för hennes del eftersom hon inte kan komma hem nu. Hoppas hon blir firad av sina kompisar där nere. Jag ringer i morgon bitti och sjunger - Jag måla Eva, Jag måla Eva uti hundrade år!!!! som vår son trodde att man sjöng när han var liten.

Ska försöka ta med svärmor ner till våren och då ska jag köpa med mig ciderglas från Återbruket här i Bollnäs som hon så gärna vill ha, och visst kan vi sprida dessa vackra ting till södern.

Sune skadade klon för några dagar sedan och vi trodde att den skulle kunna lagas men dagen efter gick den sönder mer, då han inte kan ta det lugnt. Blev ett veterinärbesök a la 946 kronor för ett ingrepp som tog max 10 minuter. Hoppas nu att det svettas ut en ny klo del nertill att vi slipper dra hela och det blir en större operation. Det är 3 år sedan sist och det var på vintern då också. Tur att det är snö och kallt ute. Försöker täcka det med en vintervante från sonen och tejp, men vi lyckas inte få den att sitta så länge.

Inga kommentarer: