torsdag, januari 02, 2014

Kan man få?

Lägga in om en reklamation för det nya året 2014??

Det börjar inte så värst bra, men då kanske det slutar toppenbra i stället. Nyåret firade vi hemma molalena jag och gubben. Skjutsade sonen till en kompis, åkte hemåt så stötte vi på I-8 som röjde i skogen med sin gubbe. Pratade med dem en stund, åkte hem och tog oss en promenad med hundarna.

Isigt och halt som attan efter skogsvägarna och jag har väl gått som en kråka och knipit med röven, axlar och rygg. Efter promenaden lagade gubben oxfilé, sås, potatis och gelé medans jag hade garagetjänstgöring med att lacka dotterns bil som rostlagats.

Duschade och vi åt vår goda mat framför TV´n med en bra film i mysbyxor, kofta och raggisar. Lovley. Fick helt plötsligt ont i höger arm som jag envist masserade och knådade in med voltaren. Hjälpte föga och det blir väl bättre efter lite sömn.

Morgonen efter var det dags att bege sig till jobbet, tog på mig jackan och skulle bocka mig ner och sätta på mig skorna så sa det brak bak i ryggen. SKIT också!! Det är inte sant. Värken i armen försvann och det var väl förrätten till de onda bak i ryggen.  I med krämer och tabletter i jobbarväskan för att överleva 1 dygn. Årets första dag.

Imorgon åker vi och lämnar in katterna för kastrering, gissar att de har blivit ca 6 månader nu. Dotterns bil ska till S-Hamn för besiktning så då hinner vi med att hälsa på syster en sväng.

2 kommentarer:

L-8 sa...

Men din stackare, hoppas att det är bättre nu då. Å tack för besöket i skogen. Vi måste träffas och äta en bit mat och dricka en balja vin någon kväll med gubbsen. En och annan lunch ska vi väl hinna med också så vi kan prata "hemlisar" :) Kram och god fortsättning!

MammaKarin sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa det vill ja