torsdag, augusti 31, 2006

Fotbollsmamma


Igår kväll onsdag så var det dax för veckans fotbollsmatch. Igår mötte F 12 Kilafors Team Hudik. Det var den mest spännande match som varit och den sista minuten av matchen så petade de in 1-0 mot Hudik.

Gissa om vi föräldrar har stått och gestulikerat, viftat och små sparkat i luften. Vi föräldrar spelar egen match som heter luftfotboll. Jag undarar hur man ser ut när man är in action ? Eller så vill man inte veta. Tur att barnen på planen är så fokuserade på matchen att de kan bortse ifrån oss som står på sidan.

Jag trodde då aldrig att jag skulle titta på fotboll, men märk väl att det är bara när mina barn som spelar som det är kul och spännande. Lotta var kiosktant igår, hon såg så myndig ut i kiosken där hon stod bland dricka och hembakt bröd (Lottas svärmor har bakat)Hm.. Undrar vem jag ska anlita till bakning när det är min tur ? Bild kommer senare.

Kvällarna börjar bli kalla, det känns verkligen att det är höst. Luften är klar och kall
.

4 kommentarer:

krickelin sa...

jadu.. vem kunde ana att du skulle bli fotbollsmorsa!!! ho ho... jag skrattar ännu...

Kallare nätter = svampsäsong!!!! JIHAAA

Anonym sa...

Svampskogen lockar kan jag lova, eller kanske är det matsäcken som lockar.

Anonym sa...

Svampskogen lockar kan jag lova, eller kanske är det matsäcken som lockar.

krickelin sa...

kaffe, mackor och lukten av svamp!!! härligt! =)