torsdag, augusti 31, 2006

Galopp mellan glesa träd


Nyss hemkommen. Jag och Evelina har varit dit och ridit med syrran. Vi lånade en häst till Evelina som hette Zipper, själv hade jag Edison med mig och syrran red Graffe.

Vi avverkade 1½ timme ute i skogen till häst. Travade och galopperade över härliga sandvägar och som sagt glest mellan träden och sådant är man inte van där vi bor om det nu inte är kalhygge dvs. Men då har ju naturligtvis inlands isen passerat för några miljoner år sedan och lämnat en himla massa stora sten kvar i våran skog.

Edison var lite nervös och sket en si så där 15 gånger, svetten ångade av honom när vi kom hem. Så bra kondis har varken han eller jag. Men det var spännande att få komma till en ny plats att rida på.

God Natt !


4 kommentarer:

krickelin sa...

himla trevligt hörrö! dä måste vi göra om!
;-)
Jag hinner inte göra någonting med graffen ikväll eftersom vi åker på vinprovning. Men jag tror inte han är något stel, han är van dom där svängarna.

Anonym sa...

Hej kollegan

Tänk att du har blivit fotbollsmorsa på äldre dar :)

Anonym sa...

Ja tänk ! Helt ofattbart vad man ska lära sig tycka om när barnen själv får välja sin sport. Det är bara att hänga på.

krickelin sa...

Har fotbollsmorsan hämtat sig efter helgens turneringar???