tisdag, juli 15, 2008

Lite sommar å sol

I torsdags ordnade min tremännings föräldrar en överraskningsfest för dottern, som reser bort som utbytes student i ett år till Autstralien. Tänk vad mycket hon ska få se och uppleva när hon är där. Jag ska följa hennes resa på hennes reseblogg. I morgon den 16 juli reser hon iväg.
Visste ni att det finns troll i Hårga ? Inte ! Här är ett levande bevis.
Så här lycklig är L när hon kommit upp på bergets topp svettig och regn blöt i en salig blandning. Nu vankas det picnic. Regnet slutade faktiskt när vi satt oss på våra filtar, så kvällen blev jätte mysig trots att vi fick gå upp i regn. Men som sagt vi är inte gjorda av socker !

Uppträdande var det också uppe på berget som brukligt.


Vad säger man ? Han är full och lycklig i allafall ;-)



Magisk vy ifrån utsiktstornet på Hårgaberget. Är det klart väder ser man in till Bollnäs.

I torsdags blev det en kanondag. Vi bestämde träff på stranden. Vi badade, solade och fikade i massor. Det här är det bästa jag vet ! Då är det sommar , tycker jag.









3 kommentarer:

Monica Chatarina sa...

Vad underbart, sol värme och bad. Vi har kommit hem från Gotland i kväll. Vi har haft det bra, har lite bilder som jag ska lägga ut får se om du känner igen dej, kram från Monica

krickelin sa...

Men SLUTA lata dig med stränder och hemska saker - KOM HIT OCH SKRAPA HUS!!!

Kom hit sa ja!!!

;-)

Hoppas ni får det roligt på Åland! Vi hörs!
kram // Jr

Anonym sa...

Ja just nu sitter ni nog på förjan över til åland!

Sjaälv jobbar och jobbar och jobbar jag men nästa vecka blir det bara 2 dagar (skönt) för att veckan därpå bara vara ledig 1 dag =( men det blir bra pengar iaf =)
Nu ska jag hämta maken som tydligen är gjord av socker och inte kan gå i regnet hihi