torsdag, juli 03, 2008

Sol idag

Nu idag torsdag har sommaren och solen kommit. Man blir lite gladare och piggare när det är solsken utanför fönstret när man slår upp ögonen.

Vi har jobbat med huset och är så gott som klar nu är det ett dags jobb kvar sedan är vi klara helt och hållet. Tyvärr är det regnet som sinkat oss med blöta brädor och färg som inte riktigt torkat för oss, men vi har jobbat en bit varje eftermiddag och kväll när solen behagat att titta fram.

Fredagen efter jobbet så sa maken att nu ska vi sitta och dricka öl och titta på fasaden. Det gjorde vi också. Barnen vela sedan åka och fiska i ån, så vi packade öl och spön för att fiska. Barnen var före oss som gick upp, så de hade redan kört igång fisket inne i kohagen på en varsin sida om ån. Gissa om man fick många kompiar när man stod där, en hel flock.

Vi såg en vit ridå närma sig med regn så det var bara att skynda hem fort innan vi blev dyngsura. Efter det så blev det film på tv:n.

Lördag skulle syrran komma med hojjen och serva den med maken som instruktör. När syrran kom öste regnet ner och hon såg ut som en dräknkt katt , när hon klev innanför dörren hos oss.
Först bar det av att köpa vin, olja och en massa smått och gott på A & H. När vi kom hem åt vi en sen lunch och därefter blev det en power walk i raskt tempo.

Hur kan denna storrökande, magra människan ha ett sådant högt tempo när hon röker, pratar och går samtidigt.PUST ! Min man går fort och tar långa steg, det här var värre. Både jag och maken fick gå 10 m bakom flåsandes och svettandes. Vi hann helt enkelt inte med i hennes tempo. Kvällen/natten tillbringade vi med att drick vin/öl och spela kort. Jag fick fyrtal två gånger så jag förlängde lidandet i kortspelet läääänge.

Söndag så poade vi på bäst vi kunde med huset. Syrran åkte mitt på dagen och vi höll på till sena kvällen med huset.

Näe nu ska jag gå ner och utfordra ungarna som tycks sova halva dagarna utom idag för jag har kört upp dem ur sängen. Kanske vi tar husvagenen till en mysig sjö till helgen och fri campar och bara njuter av bra väder och semester. Ha det bra !

3 kommentarer:

krickelin sa...

jag säger ju det - cigaretter, kaffe och stress (alternativt sömnlöshet) håller fettet borta från kroppen! ;-)

Anonym sa...

Jasså, hmmm tycker det är lite orättvisst att somliga får njuta medans andra jobbar =(
Jag får ju vara barn fri iaf, skönt!!

MammaKarin sa...

Ja njuta och njuta ! Har man sin syster på besök så njuts det inte så mycket, för vi vill ju hinna med att göra allt möjligt också samtidigt jobba lite med huset.