måndag, januari 04, 2010

Njuter

Jag njuter i fulla drag av min ledighet. Lever i min nya mysdress och har knappt kammat håret. Härligt med andra ord.

Jag har plockat lite i skåp och lådor som jag inte brytt mig om på några år och vet knappt vad jag har i dem. Kastat allt som inte är användbart. Visst är det skönt när man kan göra sånt utan att vara tvingad och man känner sig så nyttig. Jag skulle behöva vara uppe på vinden och röjt lite också, men det är alldeles för kallt för att vara där uppe och krypa, det tar jag tag i på vårkanten i stället.

Jag läser böcker, gör halsband,armband och ringar och sådant som bara faller mig in för stunden. Promenerar, skottar snö och bär in ved för att elda i kakelugnarna och i vedspisen.

Igår var vi till mormor och morfar på middag, maten var lika god som alltid, man äter så man håller på att spricka. Jag hittade mormors gamla skor ute på ladan som hon tänkt åka till Erikshjälpen med. Men nu har jag har räddat dem, vet inte när jag ska använda dem bara. Syrran och jag har använt dessa skor när vi klädde ut oss, när vi var små så jag fick lite nostalgi.

1 kommentar:

krickelin sa...

Vilka skor???

Härligt med ledighet! Det behövde du verkligen!!! Jag skulle också vilja ha en sprakande brasa här hemma nu =( Grannen har skaffat en kamin i v-rummet som jag ser härifrån i mitt kontor. Avis!!!