onsdag, januari 20, 2010

Söndag i S-hamn

Min dotter var moster sjuk som hon sa och tyckte att vi inte skulle ta och fråga henne om hon kunde komma hit och vara med oss på söndagen.

Min syster tyckte att vi skulle ta med Sune och komma hem till henne och spendera vår dag hos henne. Sagt och gjort så packade vi oss iväg till S-hamn och umgicks med henne. Vi tittade i indredningstidningar och drömde oss bort, spelade guitar hero band, tog en promenad inne i stan med Sune för lite stadsträning och det gick ju bra.

Handlade på Ica innan vi gick hem för att laga i ordning lite god färsk pasta med pasta sås och bacon. Tittade sedan på en dvd film innan vi åkte hem igen.

Det var hur länge sedan som helst vi var hem till henne och bara var och utan karlar dessutom = Skööönt.

Måndag till tisdag jobbade jag och det var jätteskönt att komma hem på tisdag och börja dagen med en långpromenad med maken och Sune. Tog reda på tvätt och städade av hela huset.
Idag var det skoldags igen. Fredagar har vi metodövningar och förra fredagen hade vi venprovstagning och det gick bra trots att man aldrig gjort något sådant. Är det någon som frivilligt ställer upp som testperson? Det är intressant med nålar och kanyler tycker jag, he he he... Hjärt och lugnräddning står på nästa metodövning.

5 kommentarer:

L-8 sa...

Icke någon venprovning inte men hjärt och lungräddning skulle jag kunna tänka mig överleva.....

MammaKarin sa...

Sv t I-8 = fegis där! Jag är en hejare på venprov och injektioner.

krickelin sa...

Ja det var grymt skönt utan karlar!!! =D Fram för fler tjejdagar på kalendariet!!! ;-) Och tack för senast! Pussa Sune från Moster! Och lortgrisarna förstås också! ;-)

Skrållan sa...

Nu kommer den lilla sadisten i dig fram hör jag ;-)
Som du vet så tycker jag inte om att någon ska sticka mig så det blir svårt,,,,meeeeeeen jag kan ju alltid sticka dig lite för att sticka andra har jag inga problem med.
Kramisar

MammaKarin sa...

På skrållan hade jag tänkt att jag skulle träna med den lelle söta maskinen som heter defibrilator, hö hö hö