tisdag, januari 26, 2010

Vovven är morgontrött

Igår morse så skulle Sune till sitt dagis med husse tidigt på morgonen. När Sune ätit upp sin frukost så smet han upp till vår dotter och placerade sig i sängen för att sova igen. Husse fick upp för att hämta honom när det var dags att åka.
De gick ut och husse startade bilen och körde ut den ur garaget medan han väntade på Sune som inte kom. Han satt nämligen kvar på bron och halvsov.

När jag kom för att hämta Sune på dagiset mitt på dagen efter att jag slutat jobbet så var han sååå glad att se mig, jag hade jobbat sedan söndag kväll. När vi kom hem tog vi en promenad och sedan gick vi in för att laga lunch. Sune åt rullade sedan ihop sig som en liten kanelbulle och sov som en stock, helt slut, det är intensivt att vara på dagis bara varannan vecka. Senare på kvällen upptäckte vi att han har tappat sin första tand. Och den sitter/ligger nog förmodligen i pälsen på hans bästa dagiskompis Harry eller där på golvet. Tänk om man kunnat få den lilla tanden sparad. Knäppt va ?

Igår kväll gick jag, maken och sonen på bio och såg New Moon som är efterföljaren till Twilight. New Moon var helt suverän. Jag är annars inte så intresserad av vamyprfilmer för de brukar vara så mörka och trista, men de filmerna slår allt.

I morse var våran son uppe tidigare än sin syster, för första gången har han ställt klockan bara för att spruta konfetti över sin syster som fyller år. Vi grattade henne i sängen i morse med lite bra att ha grejor, grejor som kan vara bra att ha den dag hon väljer att flytta, om det kanske inte redan blir till hösten via sitt gymnasieval, vi får se.

I kväll kommer mina föräldrar med katten Simon som ska bo hos oss igen i mer än 14 dagar medan de är i Goa och solar sig. Han är ju inte mycket lungnare än när han var kattunge men jag ska nog limma fast allt som sitter löst idag, så att han inte har ner en massa grejor igen.

1 kommentar:

krickelin sa...

Åh - GRATTIS till mosters lilla lortgris som nu blir 16 år!!!! =D Snart får hon följa med moster på bar-rundor!!!! he he
Får moster komma och fira på lördag? Jag har fin-fin present!!!

Stackars er med Simon i huset.... he he... Jag är inte avis!

Nu längtar jag hem!! Sista dagen är mässan ur-tråkig. Seeeeeeeeeg!!!! Blä!

Men imorgon bitti åker jag hem igen! =) Hem till nya sängen!!! Prinsen var och hämtade den i fredags. 180 x 210, continental. Gryyyymt! Hoppas min rygg blir glad - för nu ska den äntligen få sova hårt!!! ;-)

Kram på er lantnollor. Vi syns snart! Pussa lortgrisen min grattis!!!