lördag, mars 06, 2010

Min första patient

Ja då har jag avverkat min första patient som jag fick plocka 13 stygn totalt, både fram på buken och bak i ryggen, där födelsemärken suttit.
Jag tyckte inte det var helt lätt för de flesta var korta stygn som börjat växa in i huden och jag förstår att det kliat och irriterat trots att det inte suttit där många dagar. Snitten såg jättefina ut men ingångshålen där det är sytt var stora kratrar. Jag sa att hon fick skrika om jag gjorde illa henne men det gjorde hon inte och tur var det, för jag nästan glömde bort att andas när man höll på med den vassa kniven (eller vad det nu heter).

Vecka 12 ska jag ut på praktik igen i 4 veckor. Denna gång ska jag vara på sjukhuset, så se då för hela himelska fridens torg till att ni håller er friska. Jag ska vara på stroke och palliativ enheten. Det ska bli spännande tycker jag, hoppas bara att jag får ett bra schema eftersom jag jobbar också så att man orkar med.

Idag har det varit ett toppen väder, jag njuter när solen är framme och värmer. Tog en långpromenad med Sune, sedan var jag hem och packade innan jag åkte till jobbet och där väntar en kille med magsjuka.

2 kommentarer:

krickelin sa...

Stackars Anders! Är han dålig än??? Låter spännande med praktiken!!

Du.. när firar vi micke då?

Skrållan sa...

Oooooo my gooooood!!!!
Tur att du varnar oss i alla fall. Vi ska verkligen se till att hålla oss friska. Nej skämt o sido så tror jag att du fixar det där med glans.
Kramisar