söndag, april 11, 2010

En ledig helg

Det har varit så skönt med en ledig helg. Det hade jag längtat till.

I fredags när jag kom hem från praktiken så handlade maken och vi lagade mat. Satt länge i uterummet sedan vi hade ätit. Kände mig trött så jag orkade inte vara vaken längre än till 23 och då hade jag redan lurat av lite i soffan också en stund.

Vaknade tidigt på lördagen, gick ut med Sune och hans uppgift varje morgon är att hämta morgontidningen och få sig en godisbit. Mest är det husse som är morgonpigg och får sköta sånt och jag tar kvällspromenaden, men eftersom jag somnade ifrån igår så tänkte jag vara snäll och fixa morgon promenaden istället. Läste tidningen i sängen med hunden och husse. Jag somnade om igen och vaknade inte förrän vid 10.30 tiden. Hjälp ! Hur kunde jag somna om så länge. Ja, ja det behövdes väl då. Tog en promenad med hunden innan vi åkte in till Bollnäs för att handla mat till kommande vecka. Åkte upp en sväng på motorrevyn för att kika. Man måste ju beundra dem som restaurerat bilar ifrån skratch, då de sett ut som utbrända lik till nu en vacker utställningsbil i orginalskick. Helt otroligt, vad mycket jobb och pengar som lagts ned på objekten. Vädret var si så där på förmiddagen och på eftermiddagen sken det upp och vi tog fram cabben och åkte en sväng med cabben uppe. Härligt! Nu längtar jag till varma sommardagar så vi kan åka längre.

Vaknade på söndagen till strålande solsken. Kokade kaffe, gick ut och satte oss på bänken framför garaget och njöt. Tog fram sekatören och gav mig på äppelträden och plommonträdet. Plockade sedan fram mina sommardäck och fram med mutterdragaren för att byta däck och tvätta bilen. Maken tvättade de två andra bilarna medan jag pysslade med däckbytet.
Tog en tur med cabben idag också och nu hade vi cabben nerfälld och det var riktigt skönt. Ska köpa ett turbulensskydd så blir det ännu bättre så inte håret fladdrar så oroligt och jag kan se vägen jag också. Även fast man har håret uppsatt och keps så smiter hårtestar ut och fladdrar över ansiktet. Man blir nästan mätt när man åker nercabbat för jag har mest hår i munnen tycker jag.

Nu var en skön helg slut. Jag har hängt ut min första tvätt och fått den torr, det hade jag längtat efter. Det luktar alltid så gott av tvätten när man tar in den.
Dags att åka till arbetet i morgon och till praktiken sedan på tisdag morgon, så rullar ännu en vecka på igen.

Inga kommentarer: