fredag, april 02, 2010

party

I kväll skärtorsdag har vi varit iväg på party. 40 års fest rättare sagt. Mycket lyckat och många skratt blev det. Och god mat, dryck och gott bröd.


Jag var iväg till Bollnäs och inhandlade nya kläder inför kvällen vilket jag inte gjort på några år, tyckte det var dags. Jag hatar nämligen att handla kläder och stå i provhytten och prova dem. Ingenting passar och kroppen ser ut som ja, jag vet inte vad. Hm.


När jag kom hem så blev det lite bråttom som vanligt, alltid sen är mitt rätta namn. På med kläderna och iväg. När vi satt och tog fördrinken så tyckte jag att jag kände mig naken, exposed och kom på att jag glömt att sätta på mig Bh´n, hur lyckas man glömma den ??????

Även skärp i byxorna hade jag behövt för jag fick göra byxlyft när ingen annan såg (tror jag). Ringde hem till dottern som höll på att göra sig redo för sitt Bålsta främmande som skulle sova här över natten och den äldsta tjejen skulle ut på tranan med min dotter och de två yngre fick sköta hemmet och hunden. Jo jag ringde som sagt hem för att be henne ta moppen upp med en bh åt mig och ett skärp, och hennes kommentar - hur full var du då när du klädde på dig. - spik nykter för det var bråttom och åkte faktiskt bil upp dit som vi sedan lämnade där. Suck ingen bh, då får man väl skrida sakta fram som Lucia den kvällen då. Som tur var när det var lekar så skulle jag bli inlindad i toapapper och stå still, det passade mig ypperligt den kvällen ;-)

När vi kom hem vi 01.30 så hade tjejerna kommit ifrån tranan och de var såå speedad och glada att de pratade som en grammofonskiva och skulle stoppa i en DVD film, som de skulle börja se på. Själv var man lite på lyset och trött, och de var nog de också bara att de inte hade kännt efter. De kröp till sängs och somnade genast i allafall. Sedan hörde jag före 8 hur det kvittrade där uppe, så vi klev upp vi också. Men tjejerna har många månader att ta igen, för de har inte setts sedan i slutet på augusti.

Långfredagen åkte vi ut till stugan. Syrran hämtade jag upp och maken tog tjejligan i sin bil dit. Det blev god mat och bad i tunnan.

Påskafton, sken solen så vi satt ute på isen och grillade korv, tog även en promenad ute i havet, då isen ligger helt frysen så långt som ögat ser. Vi prov borrade några hål lite här och var och det var faktiskt ca 70 cm is på de flesta ställen. På kvällskanten tog jag bilen och åkte iväg för att jobba.

Påskdagen. Idag vaknade jag tidigt och började med att tvätta i tvättstugan, väntade sedan på att brukaren skulle vakna och vi skulle ut på en långpromenad. Hamnade i Storsveden där vi blev bjudna på en god kopp kaffe. Vandrade mot Alfta igen och snart var den här dagen över och dags att åka hem till familjen. Åt en god middag och slöar nu resten av kvällen framför TV:n.

Inga kommentarer: