torsdag, april 15, 2010

Slut på min praktik

Det har nu gått 4 veckor och det är slut på praktiken. Jag slutar idag torsdag för i morgon åker jag till mitt arbete och jobbar helgen.

Det är faktiskt lite vemodigt att säga hejdå ikväll till dem som jag varit med på avdelning 4. Det hade inte varit fel att få vara en längre på sjukhuset via skolan, för det är endast där på plats i verkligheten och med riktiga grejor och riktiga patienter som man lär sig något. Jag tycker att jag har lärt mig otroligt mycket.

Och än en gång så lyckades jag få en skolkamrat att baka avskedsfikat. :-) Hon hade bakat pinocciotårta (utan ättika) och tur var väl det. Jag fixade med ett fin tack kort ifrån oss två. Hon skulle även baka en tårta till som skulle levereras i morgon där hennes pojkvän praktiserar. Hon får inte göra annat än tårtor den stackarn, hon gillar att baka och det gör inte jag.

Nästa vecka är det skolan som gäller igen. Jag börjar med att jobba den dagen så jag kommer en dag senare.

I morgon ska jag och brukaren åka och bowla, sedan är det kalas fika hos hans föräldrar, mamman fyller år. På lördag ska vi till gruppbostaden i Alfta och gratta en tjej som fyller år, så det blir kalasfika där också och på onsdag ska vi åka och gratta en tjej som bor i Edsbyn och fyller år, ännu mer kalasfika. Hur ska det här sluta ??

2 kommentarer:

krickelin sa...

det var ju tur att inte du bjöd på fikabröd... synd om du tyckte om folket där på sjukan... ;-P

MammaKarin sa...

Ja jag var ju tvungen att vara ärligt och berätta varför jag lejt bort bakningen.