måndag, augusti 16, 2010

Jag har blitt gammal


Jodå, det är helt säkert. Jag har fyllt 40 och överlevt.

Min dag var en härligt solig och varm dag. Det var många som kom när jag hade öppethus, och man får alltid dåligt samvete att man inte hinner att sitta ned länge och väl för att språkas vid en sådan här dag när gäster kommer och går. Jag fick så mycket fint och det var mer än vad man behöver. Ett super tack till Er alla som kom och förgyllde min dag.


Jag hade kommit på att det var bättre och trofastare att anlita dalmasar än pola.... att sköta bakning av tårta och att sköta köket med disk och matlagning. Våran diskmaskin hade inte blivit bjuden på min födelsedag utan jag tog för givet att han/hon/den/det skulle vara med ändå, så jag sa inte att den var bjuden, och då kontrade eländet med att säga upp sig.Bah!! Den är ju bara 2½ år gammal. Nu får det väl vara nog.


Ringde en bekant som jobbar med sådana här mojänger och han visste vad det kunde tänkas vara för grej som strejkat så han hade en kille som skulle komma till oss och byta, men det var inte förrän dagen efter och tills dess fick dalmasarna jobba hårt! När han ringde och jag svarade sade han att han hade hört på radion att det var en 40 åring som var galen och hade kris med diskmaskinen. Snyggt skämtat där!!

Inga kommentarer: