lördag, augusti 14, 2010

Special day for me

Min syster ringde och sa att jag skulle bli hämtad vid lunchtid på lördag för vi skulle ut på något. Gissa om jag har funderat på vad det skulle tänkas vara.

Jag fick en alldeles egen loppisdag, där hon laddat upp med slantar min snälla syster och betalade rubbet jag vela ha. Nu är jag ju inte sån att jag köper mycket, det måste nämligen säga pling och äktenskapstycke måste också uppstå innan jag vill ha något.


Hittade i allafall en Lasse Åberg tavla och ett speciellt litet bord som vi slog till och köpte + att hon köpte 2 bord som hon skulle ha bredvid sängen. Efter vår loppisturné så åkte vi till fagernäs och hade picnic på stranden där hon hade förberett härliga baguetter med brieost, sallad, salami och jag fick en liten flaska vin alldeles för mig själv. MUMS ! En toppen dag blev det. Getingarna vela också ha cider, vin och baguetter för de var alldeles tokiga och jag lyckades få årets första bett. Vi fick ställa oss med vår klänningar ute i älven och svalka bettet en stund.

När jag kom hem så stod bohaget till husvagnen på gården och vår husvagn fick nya ägare. Allt gick från en kväll när vi lade ut en intresseannons på våran, så blev den såld dagen efter. På måndag åker vi och hämtar en annan nyare kabe som vi bestämt oss för. Bort med barnkammarvagnen och in med pensionärsvagnen.
Jag kommer ihåg första husvagnen som vi köpte och våran dotter kunde inte säga kabe för hon sa kavel.

Thank you sis !

2 kommentarer:

krickelin sa...

tack själv för en mysig dag! =D Den ska vi göra om snart - men då ska även svampkorgarna få följa tycker jag! =D

Skrållan sa...

Åhhh den som ändå hade en syster som fixade en sån dag!!!!