fredag, februari 18, 2011

Måste räkna in alla djuren

Vårt hem har blivit pensionat, eller rättare sagt djur pensionat. Mamma och pappas katt har nu bott här i 14 dagar och han ska hem till helgen. Undrar hur det ska gå? För han och våran katt gillar verkligen varandra.

I går kom syrran med sin lilla hund Bertil som ska bo här i 1 vecka under tiden hon är i utlandet och jobbar. Hon trodde att han skulle gråta och sakna sin matte igår natt, icke då. Han sov som en stock och voffade till när han skulle ut på natten. Varpå jag hastade ut naken iförd enbart foppatofflor (tur man bor på landet). Inte undra på att man inte blir av med hostan. Men det är ju bråttom eftersom han bara är valp och man vill inte torka upp efter honom på nätterna, så det gäller att hasta på när han säger till.

Simon som är mamma och pappas katt vill heller inte gärna gå ut i snön. Vad är det här för ena djur? Simon och våran katt Rossi (katten till vänster) gillar varandra, de lekar och smyger på varandra hela dagarna. Våran katt har knappt någon ro att vara ute om dagarna när polarn inte vill gå ut.
Japp nu ska Bertil gå ut, vilket han inte har lust med. Här får man jaga och helst sätter han sig under vardagsrums bordet. Det är alldeles för kallt ute, och för mycket lössnö att sätta ner mina små spinkiga ben i. Usch!!


Täckjackan som vi efter mycket om och men lyckades att få på hjälpte föga att få ut honom.
Hm, nu ska vi se. Katten på råttan och råttan på repet, näe nu blev det konstigt här. Hunden på hunden och hunden på katten + ett mjukis lejon längst fram. Så ja, så ska det vara. Det ser skönt ut i allafall.
Nu ska jag också gå och lägga mig. Jag ska lägga min haka på ryggen på min man och snarka högt och ljudligt. De övriga i parken Zoo sover redan.

3 kommentarer:

L-8 sa...

Poffen blev sugen på en sådan hund :)

Team Åsbacka sa...

Men va mysigt alla djuren verkar ha det i en enda varm och pälsig mjuk hög!

krickelin sa...

ååååå bästaste kompis-högen!!! =D