måndag, februari 28, 2011

Rensa och släng

Jag är inne i ett sådant humör just nu. I lördags satte jag igång att rensa i skrivbordet och slänga allt som är äldre än 10 år i pärmar och gå igenom garanti och kvitto pärmen för att ta bort sådan som redan gått ut eller sådant som är uttjänt och inte finns kvar i hemmet.
Gick även igenom en spånkorg som står på köksbänken där jag spar sådant som är bra att ha, hm vilket redan har gått ut i bäst före datum när jag kommer på att den ska jag använda mig utav.

Uj uj uj, det blev en stor låda med papper i massor. Gjorde upp en stor brasa ute på tomten och eldade skräp, så det stod det härliga till. Idag med posten kom en påminnesle om att man måste göra skolvalet. Oops ! Den har jag eldat upp. Tänkte i mitt stilla sinne att det är bara dem som vill att sina barn ska gå i någon annan skola som behöver välja och skicka in, men så var inte fallet utan alla ska välja första, andra och tredjehandsval med skolor.

Jag fick krypa till korset och ringa upp kontaktpersonen som stod på listan och tala om vad jag gjort. Jag var nog inte den enda och då måste blanketten med försättsbladet vara något otydligt om att alla måste skriva i och välja, vilket inte stod. Ja, ja nu är det i allafall. Tur ! Tänk om han fått gått i skola på annan ort. Nu måste jag nog ringa och checka av innan jag slänger allt för mycket.

Undrar vad jag ska slänga i morgon? Jag vet att jag i allafall ska börja med att åka till tandläkaren och bli av med en hel del pengar.

Inga kommentarer: