fredag, december 23, 2011

Jul, jul strålande .........

Ja visst är det strålande. Hm. Idag började morgonen med en lång promenad med hundarna. In för att duscha, klä på mig, åka iväg till stan med mina långa listor på det som ska inhandlas.

Handlade ett kvastskaft på Dollar som jag gick och viftade med, stuttade själv med skaftet i en korg full med varor så det tog tvärstopp. Gav en dam en smäll i skrevet med skaftet, höll på att halshugga en unge också innan jag gick ut. Jo, jag hann även riva ner två rader med juletiketter som föll i golvet. Bäst att åka innan jag river stället fullständigt.

Hämtade dottern på tåget. Var in på stan, för att hämta ut en bok från bokklubben som kommit, handlade även klappar inne i stan. När vi skulle ut från parkeringen så hade några vänliga billister ställt bilar bakom varje redan parkerad bil på rad. Det tog ca 15 minuter med ett evigt trixande och fixande att få ut bilen och då hängde det nästan på att få en toppluva mellan bilarna innan vi äntligen kom ut. Puh! Vad tänkte de på när de ställde sina bilar där ??

Åkte sedan till mataffären för det stora matinköpet och då lyckades jag välta ur en hel ask med färska champinjoner i min kundvagn när jag skulle upp med varorna på bandet. Det var bara att plocka i dem igen och kön växte bakom mig. Jag som hatar sega, struliga människor vid kassorna och så är jag en riktig drullpuppa själv.

Åkte åter igen till Dollar för att köpa en grej som vi glömt, och även här har parkeringsgudarna glömt att komma till jobbet för det var en bil som näst intill stod parkerad snett in i trappen mot buspalatset och de andra bilarna fick åka slalom mellan den och de andra snyggt parkerade bilarna. Innan det här var klart så blev dottern nästan påkörd av en utbackande bil. Bäst att skynda hem till landet och lugnet.

Kvällen var vigt till att slå in klappar och sätta rim på dem. Tittar på Sagan om ringen under tiden.

Inga kommentarer: