onsdag, december 28, 2011

Jul och storm

Julen löpte på smärtfritt. På fredagen var svärmor och svärfar hit för att äta en trerätters middag, sedan spelade vi bingolotto tillsammans. Tyvärr blev det inga vinster. 

Till förrätt hade jag gjort räkbakelsen ( den där man rullar i ostkrokar)
varmrätten bestod av fläskfilégryta med kryddiga ölkorvar i och till efterrätt hade jag gjort en lingon tårta. Botten bestod av krossade pepparkakor, sedan var det en mix av mixade lingon, kondenserad mjölk och matlagningsyoughurt som stod i frysen minst 6 timmar innan servering. Den var riktigt god må jag säga, trots att det var jag som bakat.

På julafton åkte vi hem till mina föräldrar och firade jul med min syster, hennes sambo, min mormor och morfar samt mor och far givetvis. Åt ett mycket gott julbord innan julklappar med rim delades ut. Skjutsade hem min mormor och morfar på natten, bilen var fullastad med hundar, folk och klappar. Sonen fick inte plats så han fick sova kvar.

Juldagen var vi lata som få. Slöade i soffan och åt pizza. Tittade på alla Harry Potter filmerna och bara hade det mysigt. På annandagen tog vi reda på träd som fallit ned över tomten. Vi klarade allt utan några skador som tur var, vi hade en enorm tur. På kvällen åkte vi till svärmor för att äta middag, eftersom det var strömlöst här och vi hade avslitna kablar som låg på backen hade vi inte någon förhoppning om att få strömmen det närmaste dygnet utan vi tog det säkra före det osäkra att åka iväg med alla frysvaror till svärmor. Vi fick även en skön dusch och en uppvärmd bastu att komma till. Lovley.

Kände redan då på kvällen att jag var slut och trött i ryggen och det håller i sig kan jag lova. Kan inte sova utan att äta tabletter för värken. Idag har jag pinat mig runt med stavar en långpromenad och den går inte fort kan jag lova. Hade jag fått gått som en fällkniv hade det varit skönast, men vem vill slicka backen?? Hoppas det rättar till sig snart, det är väl några muskler som krampar och inte vill ge med sig riktigt.

Idag står det jobb dessutom på schemat i 24 timmar, men det ska nog gå bra tror jag. Vi ska bara vara hemma och ta det lugnt, kanske en lugn och stilla promenad i morgon för att plåga ryggen lite till.

Inga kommentarer: