tisdag, december 13, 2011

Julstämning

Försöker att hitta lite julstämning. Den är gömd någonstans, vet inte vart bara.
Läser lite på FB och bloggar att det är fler med mig som inte har eller hittar någon julstämning, orsaken är självklart varierande.

Undrar hur man förr orkade med att fixa jul när man jobbade måndag till fredag morgon till kväll och dessutom hade hästar, barnen och barnens aktiviteter, fritidsjulavslutningar m.m. Man hann och det blev riktigt bra. Vi tog oss tid med att pynta, städa, baka, förbereda julmaten och frysa in det som kunde frysas in.

Nu... Har jag inte gjort ett pillijota, har bara gjort en vanlig städning, hängt upp julgardiner, satt upp stakar, pynt och dukar. Men det mesta ligger kvar i sina lådor uppe på vinden. Vet heller inte vad man ska hitta på till julklappar åt nära och kära.

Var med syrran till Valbo för 14 dagar sedan och inhandlade 3 små futtiga julklappar. Idé tomt var det kan jag säga, såg inte ens något att köpa heller. Det finns lite hemslöjdade saker som jag gjort åt några familjemedlemmar tack och lov.

Idag har jag eldat i kakelugnen, lyssnat på julmusik, satt fram lite pynt. Ska förbereda kvällsmaten för att ligga i fas till kvällen. Vi ska iväg på bowling avslutning för hela familjen, får se om vi får med den äkta hälften.





Inga kommentarer: