onsdag, maj 09, 2012

Mycket på G

Undrar hur man får dygnen att räcka till? Längtade tidigare efter att rusta och fixa upp sonens rum som har haft gul och blå tapeter med en bård av racerbilar. Det var dags att hotta upp rummet lite och göra det ljusare framför allt.

Men när jag väl kört igång med att sprätta bort golv och taklister, kvistlacka allt 2 gånger för att sedan grundmåla och tillsist 2 strykningar med vit lackfärg. Puh! Nu vill jag att det ska vara klart, för på TV serierna Bygglov och Äntligen Hemma är det klart på 30 minuter + att rummet har piffats till också. Men som sagt verkligenheten är lite annorlunda. Men jag stretar på, för i morgon kommer golvet och gipset. Taket målade jag för andra gången idag.

Nu får maken hoppa in och hjälpa till. I helgen fick han såga hål för en ny vindstrapp man hissar upp i en lucka i taket. Jag fick sätta på mig en andningsmask och klättra upp på vinden och fösa undan isolering.

Att få dit gipset, det ska jag inte ge mig in på att beskära till. För det första så mäter jag som en kratta och har ögonmått som en vindögd person, så det blir han som får göra det. Skruva dit gipsskivorna kan jag, spacklingen och slipningen fixar jag också. Tapeter har vi kollat på lite grand, det är lite kinkigt men det. Jag gillar randigt men då ruskar sonen genast på huvudet. Men det ska vi nog enas om innan det här är klart.

3 kommentarer:

L-8 sa...

Energiknippe!!! :)

krickelin sa...

vad kul att du kommit så långt! inte mycket kvar nu!! =D

Anonym sa...

Meeeeen vad du jobbar på!!!
Måste nog försöka ta mig en sväng till Granbo och få lite inspiration.
Ha en bra helg.
Kram Skrållan