fredag, maj 04, 2012

Surväder

Oops! När jag loggade in på bloggen känner jag inte igen vyerna och hittar inte riktigt vad jag ska trycka. Något övergående kanske?

Lika frustrerande när jag ska logga in på bankens internetsida, det tuggar och tuggar och jag blir utloggad. Vad är felet? Jag var så upprörd att jag började att dra ur modem och router för att se om jag kunde koppla bort routern för stunden för att se om jag kunde logga in. Nu startar inte internet över huvudtaget, förmodligen har jag väl satt någon kabel fel, jag var så irriterad att jag inte tänkte på vart kablarna satt i för hål. Nu surfar jag via mobilen och det går ju det också men det tar sin lilla tid att komma in när man gör detta så sällan och inte vet riktigt vart jag ska gå in och aktivera,  skam den som ger sig.

Det ska bara fungera!! Borde bjuda hit någon som är lite data och IT duktig och försöka se om vi kan avskaffa fasta telefonin och ha viaplay kvar. Jag gillar att man kan ladda ner och se TV program efteråt som man missat när man jobbar.

Hur som helst så är det riktigt surväder idag, och det är städdag för min del. Har burit ner blommor i källaren som fått sig en välbehövlig dusch ifrån dammet. Sorterat tvätt, sorterat udda strumpor och nu håller jag på att byta gardiner och putsa fönster. Golven ska få sig en omgång de också innan jag lägger ner moppen för i kväll.

Har även tagit tag i ett av mina borden och det är rustningen av sonens rum. För 1 vecka sedan bar jag och sonen ut allt ur hans rum,  jag har plockat bort tak och golvlister, kvistlackat och börjat att grundmåla taket. Sköönt! är på G nu och vi har beställt golv som kommer nästa vecka. Ska även låna en släpvagn för att köpa lite renoveringsgips.


Inga kommentarer: