torsdag, februari 14, 2013

Förkylning

I måndags kände jag av halsen och idag torsdag är det sämre. Började känna mig ännu sämre igår eftermiddag med smärta i halsen, i natt har jag fått halvsitta i sängen för att det gjorde så ont i halsen när jag låg. Snoret rinner ur näsan som en fontän och magen ger sig till känna med ett flertalet toalett besök.  Låg hela eftermiddagen och kvällen igår och vilade, samt halva dagen idag.

Nu har jag gett mig i kast med att försöka städa upp näsblodsfläckarna som sonen gjort i trappen upp pga sin förkylning. Även badrumsmatta och sängkläder är fulla i blod.

Körde även in i sonens rum med dammsugaren och där ser det ut som en kommandocentral till någon underjordisk militär anläggning eller ett flygledartorn. Det är sladdar, laddare, batteriladdare, uppladdningsbara batterier i ett enda virr varr. Har även hittat 2 mobil headset, 3 st hörlurar varav 1 headset med mikrofon, 2 mobil laddare samt skarvsladdar som löper längs golven. Det räckte inte med 4 punkts uttagen vi satte in i rummet på flera ställen utan det dras kablar hej vilt. Föder han en hel cirkus där uppe?

Nu pausar jag och har satt på mig T-shirt för svetten lackar och nyss frös jag. River av sängkläder i sängarna och bäddar i nytt samt byter handdukar så kanske vi tillfrisknar fortare. Dags att ge sig i kast med att torka golven så ska jag koka mig en stor kopp te och titta på Gilmore Girls.

Inga kommentarer: