onsdag, februari 27, 2013

Det håller i sig

Förkylningen håller i sig. Blir inget bättre snarare sämre och sämre. Har i helgen haft värk i höger öra och halsen, sen i söndagskväll har jag fått hosta som blir sämre och sämre. Hört att det går halsfluss när jag var till apoteket och bunkrade upp med allt tänkbart uppiggande och smärtstillande åt halsen.

Maken var till sin mor och hämtade hostmedicin i helgen som han behövde men han är nu mycket bättre och jag övertar istället den. Jag har t o m gått in på det tunga artelleriet med nässpray och Treo som jag aldrig i mitt liv använt förr. Jag som aldrig är sjuk har fått någon väldigt envis bacill i mig. 

Jobbade på tisdag förmiddag, blev sedan liggandes i soffan med varma vetekuddar och drömde om ett hett bad i ett badkar. Lyllos er som har ett och kan krypa ner i. Det står numer på min önskelista tillsammans med ett renoverat större badrum. Inte nog med att jag inte var pigg så bestämde sig bilen att inte starta när jag tankat den, blev ståendes på macken så maken fick hämta mig. Efter ett tag startade den när maken tog med sig grannen.

Idag har jag fått pallra mig upp ur sängen, trött efter att ha hostat hela natten och maken tröttnat på ljudet och sa att jag fick gå upp och ta hostmedicin. Iväg till sjukhuset för ett gyn besök, vilket inte är det roligaste jag vet. Skulle ha varit dit i december men de hade glömt bort att kalla mig, men jag har inget besvär så jag hoppas att allt är ok. Bilen tänkte inte starta igen vid sjukhuset, försökte 3 gånger så kom den igång. SUCK! Kanske skulle köra in hela bilen på akuten och säga att den kanske är sjuk och men jag vet inte vad den lider av.

Ska ta mig till hälsocentralen för en halsodling kanske. Har provat allt i egenvård nu och det hjälper föga.

Kan konstatera att en människokropp är värt bara 150 kronor/besök per åkomma då givetvis. Smulan är lite dyrare den kostar 300 kronor per besök att visa upp. Hm måste vara det otacksamma jobbet som drar upp kostanden med lönen, att glåma in i surpuppor dagarna i ända. Inte skulle jag då vela göra det.  Jag räknar blommorna och stjärnorna som är målade uppe i taket. Och vet sedan inte hur fort jag ska komma därifrån. Tandläkaren däremot är ännu dyrare så det är rena guldgruvan där besöken kostar minst 500-600 kronor. Kan inte heller vara någon vacker syn att glåma i garnityret hos folk och fä.


1 kommentar:

L-8 sa...

Lite synd om oss båda då. Själv blir jag tokig på en rygg som värker :(

Men hoppas att den blir gladare och snällare i värmen i Egypten till veckan. Krya på dig, Kram!