söndag, mars 02, 2014

Shopping

Igår morse åkte jag och min syster till Valbo och Gävle för shopping. Utan karlar och utan ungar. Vilken dag! Vi började med Ikea och där hann vi gå i halva varuhuset utan att de öppnat och utan personal. När de ropade ut i högtalaren att nu öppnar butiken så kom de anställda ut till sina stationer.

Jag har aldrig varit först på Ikea någongång. Intressant och lugn och ro. Min syster hade varit uppe sedan 04.50 med sonen som är morgonpigg, så för henne så var det en lååång morgon och hon stod redo i startgroparna med bilen vid 09 tiden när vi möttes i Tönnebro.

Handlade dra på lakan till sängarna, det var kris med underlakan i vårt hus. Handlade även ny necessär med tillhörande liten necessär för typ smycken osv, inhandlade en ny kruka att ha slevar m.m vid spisen, köpte en ram. Kudd skydd, Nytt lätt och svalt täcke att ha på jobbet, kanonpris på 25 kr. Klämspotar att ha på nya sängen när den kommer. Av någon konstig anledning är man så beroende av att ha bra ljus när man läser. Systersonen fick en liten servis att bjuda oss på något gott ur. Han leker mest vid låtsas köket på dagiset, kanske vi har en blivande kock i familjen.

Burnade vidare till Gävle, där vi började med att äta på church street saloon. Mums vad gott!! Sedan blev det mer shopping på Åhléns, Indiska, Cubus, HM, Lindex och allt vad de nu heter. Själv hittade jag inget i klädväg jag fastnade för, men såg en massa fina väskor. Jag är sååå svag för fina väskor, fast jag inte vet när jag ska använda dem. De bara ropar - kom och känn och kläm på mig, se så vacker jag är ! Ropar de.. Men man får ta och sansa sig lite.

En bra och lång dag blev det. Jag blev trött när jag kom hem. Lade upp benen i soffan och bara slöade resten av kvällen. Jo han med att dricka ett glas vin ute i husvagnen också som mannen pimpar med ny ledbelysning och nya heki takluckor. Spännande.

Inga kommentarer: