måndag, september 04, 2006

Bus i bilen

I lördags morse var det ingen sovmorgon, då var det dax för fotbollscup för barnen. Jag stuvade in mig, Evve,Hedda och Lotta som stuttade med huvudet i takluckan i Opel Corsa 1,3 GT.

Vi närmade oss E-center och bilen fick hastiga ryckningar, bensin mätaren slog mot botten. Jag visste ju att det var inte slut på bensin. Attans bilskrälle, varför gör han så där han ska skjutsa främmande i bilen. Vi hackade oss fram till macken, innan vi stannade där så slog jag av lyset och bilen for iväg som ett skott. Tankade och åkte vidare med barnens skratt i baksätet.

Det var inte bara barnen som skrattaden när vi kom fram utan hela fotbollslaget och dess medföljade föäldrar. Hm.. Men fram kom vi och tittade på fotboll gjorde vi hela dagen.

Vi pratade innan vi åkte hem om rondeller och jag berättade att jag brukade fuska lite i en sådan på ett visst ställe i hälsingland (hemligt). En av tränarna sa att han så gärna vela fuska där men vågade inte.

Gissa om vi fick vatten på kvarn när vi skulle åka hem.Tränaren åkte i bilen framför och vi bakom och barnen trissade i baksätet att fuska i rondellen så kommer vi först. Jag tvekade....men var inte svår att övertala.
När vi kom fram till rondellen åkte tränaren och hans familj så lydigt runt hela rondellen, men inte vi ;- ) vi genade och kom först... Vi skrattade så vi grät i bilen, mitt hjärta klappade hårt pga min olydnad men f**n vá kul det var.

Vi brummande på i ca 1 mil först så klart. Då körde de om och barnen skrek, kör om, kör om. Men nu är det som så att åker man Opel Corsa 1,3 GT så måste man alltid läsa på varje bils baklucka vad det är för sorts motor som de har innan man börjar sin omkörning för tänk om inte hästkrafterna räcker till då blir det pinsamt.
Nu stod det tyvärr 1,8 T på deras bil så jag sa åt barnen glöm omkörningen.

Vi jagade dem ända tills våra vägar skulle skiljas vid korsningen. Där burnade vi på så det blev däckskrik (ofrivilligt) återigen tjöt vi av skratt.

Förresten så ringde Lottas son och frågade vart vi var och vad de åkte för bil. - Vad åker vi för bil sa Lotta. - Det är en ferrari sa jag. Gapskratt....

Bilder ifrån målvakten och fotbollen kommer. Over and out

4 kommentarer:

krickelin sa...

ha ha ha
Hon är ju en pärla eran ferrari-filippa!!! Får moster låna...???? Verkar ju vara extremt billig i drift också lilla ferrari-filippa. Och klarar av att köra om stora stygga vargar. =D

Nu vill jag höra: Vilken rondell?????

Anonym sa...

Rondellen kommer att hemlighållas så inte stora stygga polisen tar Syster Yster... Den finns på väg hem ifrån ditt håll om jag säger så.

krickelin sa...

Aha! Mohed!

Anonym sa...

Bra gissat !