tisdag, augusti 21, 2007

Fotbollshuliganerna

Igår var det fotbolls match i Strömsbruk. Innan vi åkte ringde min man och meddealade att det hänt en olycka på E4 och att vägen var avstängd minst 1 timma. Vi chansade och åkte E4 ändå men hann inte mer än till macken i Iggesund då köerna växte. Väntade i ca 5-10 min innan vi bestämde oss för att det här kommer inte att gå. Kära L hade tagit med sig stora kartboken, så vi ringde de andra och beslutade snabbt att ta en annan väg.

När vi väl kom på plats till matchen var vi lite mer än 30 min försenade och hela matchen blev uppskjuten ett tag tills uppvärming blev klar osv. Vi var 6 st mammor med för kvällen och vi var inte tysta påhejare kan jag lova utan vi skrek, styrde och ställde, hejjade på, klappade händerna, rev oss i håret osv. Jag tror att vi blir ökända som en mamma sa mulliganer eller mulliga mammahuliganer.

Det spelade ingen roll hur vi än hejjade på så blev det förlust med 2-5 mot Strömsbruk. SUCK !

Vägen hem var E4 öppen så det var inte hinder eller problem att ta sig fram. Stannade på macken i Iggesund och köpte oss korv med mos för då vid 21.30 var vi hungriga och trötta. Väl hemma så stod en dusch först på listan och sedan droppade jag i säng och somnade bums.......

Tack L för att du tog kartboken med. Vad hade vi gjort utan den !

Imorse var jag bra trött när jag släpade mig ur sängen och inte hade jag så mycket tid på mig heller. Körde ut från vår villa och där stod en grävskopa några meter nedanför och skulle precis sätta i skopan och gräva upp den sista lilla biten av vägen för att lägga i nya vägtrummor.
Jag hann fram med händerna för att signalera att här ska jag minnsan fram. Mitt i värsta morgonruset på byvägen ska de gräva av vägen. Vilket tok !! Min bil fick precis plats på den del som inte var avgrävd. PUST !

3 kommentarer:

Mammanna sa...

Jag blir tokig på detta väg arbete, vet inte hur många gånger jag har fått vända för att ta en annan väg hem eller bort... SUCK!! Hoppas dom är klar snart =)

Anonym sa...

Jag lovar, ska alltid ha med mig kartboken :)

Anonym sa...

Jag längtar också tills vår byväg blir klar för de som jobbar har inte bråttom att flytta sig när man sitter och väntar.