lördag, augusti 11, 2007

Släktfesten

Lördagen den 4 augusti anordnade jag och min familj vår släktträff/fest som vi kör på pappas sida för 3:e gången. Teamat var denna gång hämtat ifrån vilda Western. Även maten fick gå i lite vilda Western stuk. Vi bjöd på chili concarne, vitlöksfyllda tomater, grillad majs, grillade hamburgare som var och en fyllde själva.
Jag hade också en outfit på släktfesten som blev så här i skuggan. Ser ut som en jätte ko fösare som är ute i öknen. Nog är jag stor allt men den här skuggbilden blev harkel, hemsk....
Här är min syster och min dottern fin fina cowboys eller heter det kanske cowgirls när det är tjejer ??
När gästerna anlänt så var det dax att bege oss på en tipspromenad med 10 hästfrågor på vägen dit till platsen där vår femkamp gick av stapeln och 10 frågor på väg hem.
Vi har sytt och stoppat dessa hästar som heter Lata Lennart, Rosiga Rose-Marie och Hala Hasse. När tipspromenaden var över så fick de gå till sekretariatet och anmäla sig och vilken häst de skulle tävla med i hoppningen.





Ja vad säger man om alla de olika stilarna på ryttarna !
I femkampen så ingick även burk kastning, hästsko kastningen samt stövelkastnngen. Innan vi utövade nästa gren så vankades det fylld baguett och öl.
Här är det grenen kasta stövel. Inte lätt, och utav alla de 14 som var med så var det säkert bara 5 som lyckades få stöveln åt rätt håll.
Efter all aktivitet så var det dax för mat. Det bjöds på chili con carne, varma vitlökstomater, grillad majs, nacho chips, grillade hamburgare och sallad. En Cowboy som jobbat behöver mycket mat.

Kvällen avslutades med dopp i vedeldade poolen som vi har och jag tror att alla tyckte det var hel mysigt. Jag hade tänt massor med levande ljus i trädgården.

3 kommentarer:

krickelin sa...

tar du hand om hästarna på ett kungligt sätt systra mi?? Ger du dem ylle-hö och torr-vatten så att de växer sig stora och starka?

Anonym sa...

Jag tar väl hand om pållarna de sover på gull(fiber)halm, dricker (avlopps)vatten :-)

krickelin sa...

syrro byrro... jag har nu laddat ned videosnuttar på din son som jag tänkte maila imorgon. Efter klinik-besöket med hästskrället vill säga... Fredde var superduktig. Han var en perfekt Emil!!!