torsdag, augusti 30, 2007

Resa

Min son ska ut och resa med farmor och "farfar" till Kreta. De ska bo på just detta hotell direkt vid stranden och ha sin balkong ut mot havet.

Tänk att få resa dit nu och känna värmen och härliga dofter från prunknande växter sådana som växer somt träd där nere och som vi har som små krukväxter här hemma. Sitta på balkongen på eftermiddagen med ett gott kallt vin och blicka ut över havet. Det ser ut som om det ska vara ca 31 grader om dagarna och 25 om nätterna hela kommande vecka när de ska befinna sig där.

Vi packade igår kväll det mesta eller rättare sagt jag. Min son knäppte på tv-spelet några gånger och kunde inte koncentrera sig på en sak i taget. Men det viktigaste packade han och det var cyklopet och snorkeln. Läraren ringde idag och meddelande att hon skickade med läxa och i skolan hade sonen sagt att -har man semester så har man, och då behöver man inte läxa...

Men det kommer hem läxa i allafall som farmor och han får öva på. Så det får väl bli eftermiddagarna när de sitter på balkongen och farmor och "farfar" dricker kaffe och whiskey.

Jag och maken reser i december så jag får ge mig till tåls ett tag till innan jag får komma till solen.

3 kommentarer:

krickelin sa...

JAG VILL OXÅ ÅKA!!!!!!!!! LIVET ÄR ORÄTTVIS!!!!! Säg åt Gunsan att det är MYCKET mindre problem att ha med mig nästa år!!! Jag lovar!!! Jag gråter inte för minsta lilla, jag dricker hellre vin än dricka, jag tycker om att spela kort på balkongen, jag äter nästan allt, jag kan simma, jag väsnas inte, jag behöver inte plåstras om stup i kvarten.........

Anonym sa...

Jag har förmedlat till Gunnsan att du vill med till nästa år. Hon lät hälsa att vin är dyrare än dricka och så kanske du bjuder henne....

krickelin sa...

ja, jag kan bjuda på vinet under veckan om hon bjuder på resten. Inga problem alls!!! ;-)