måndag, november 26, 2007

Badbyxor

I lördags var jag och maken och storhandlade mat. Vi åkte upp till Arbrå och skulle få åt oss lite fika ifrån min mormor och morfar. Då kom jag på den briljanta idén om att svänga in till Thalins Sport och kika på nya badbrallor till maken.

Bara vi klev in i butiken så sa butiksinnehavaren - Åh här har vi maken med badbyx problemet.
Liten ort och de vet allt även om en trots att man inte bor här :-)

Fredag kväll så var det julpyssel hos min fd dagmamma. Vi var så kreativa både med julpysslet och drickandet. Jag vandrade hemåt vid 01-tiden i bitande kyla i bara jeans och vinter jacka. Gissa om det sved bra i skinnet när jag kom hem.

Lördagen så var jag och maken som sagt och storhandlade mat. Handlade även mat till den veckan vi är bortrest och min pappa ska bo hemma hos oss med barnen. Kom hem sent, började elda i vedspis och kakelugnar. Åt tacos och tog det lugnt.

På söndag så har vi gjort i ordning alla julljusslingorna och satt upp dem utomhus i thujor och självaste granbocken är också klädd och fått belysning. Jag hade träningstid i Edsbyn kl 15, så jag lastade in hästen och åkte iväg för 30 min körning. Hm. Lite väl långt att åka för sådan liten träningstid. Men det gick suuper bra och vi har travat nästan hela lektionen med vänd snett igenom. Det svåraste är för mig att planera min körning och hinna ratta pållen, men vi övar vidare...

3 kommentarer:

twstina sa...

Ibland så behövs det lite kvinnlig list för att få sin vilja igenom.. :-)

Anonym sa...

Absolut :-)

Anonym sa...

Ser fram mot den 12 januari! Då får väl jag kanske en skymt av dessa omtalade baxbrallor :)