tisdag, november 20, 2007

Snart semester

Snart, snart är det dags att bege sig till varmare breddgrader.

Jag har ett problem. Det är nämligen som så att min man har badbyxor vars modell är 80-tal och dessutom är det urtvättade och helt slut. Bak i rumpan är det nästan bara nät kvar..

Han vägrar köpa nya !! Jag har sagt åt eller rättare sagt tjatat om att han ska köpa nya, men han vägrar. Det får inte vara några badshorts med ben för då blir han inte brun säger han och det får inte vara några stora fladdriga.. Ju mer jag tjatar, ju mer trotsigare blir han.

Jag tog upp mitt dilemma med sporthandlaren här på orten där jag jobbar och han skrattar än tror jag. Han har erbjudit mig att köpa badshorts med inte allt för långa ben till ett bra pris. Jag tror jag ska slå till och köpa dem och smyga med dem i väskan. Det kan ju råka bli ett hål eller rispa i de gamla 80-tals byxorna när vi väl är där nere...

4 kommentarer:

Mammanna sa...

Ja tänk om dom råkar hamna mellan när du drar ugen dragkedjan och det blir ett jätte hål mitt fram =O) Lite avis vill också åka till värmen, kan väl sända mig några varma tankar iaf.

Lokamia sa...

Åh,va skönt att få åka till solen och värmen. Ta med lokamia istället.Jag har mycket finare badkläder än herr björklund.Och dessutom älskar jag ikea. bara det är ju pluspoäng!!!

krickelin sa...

Smyg med ett par shorts och spla ner de andra i toan!!!! Han kan ju inte gå omkring som en antikvitet!
k

Anonym sa...

Vem kunde ana att Micke var så fåfäng, med tanke på solbrännan då......:)