onsdag, november 07, 2007

Vill man vara fin får man lida pin

Jag mutade min granne A (MammAnna) med köpta muffins (stora) ifrån affären om hon hjälpte mig att forma min ögonbryn. Jag trodde att det skulle vara en omöjlighet att fixa mina ögonbryn som har ungefär 10 000 för många, stora och hårda strån som inte blivit fixade på en si så där 10 år. Hm.

Men A sade att hon var van vid håriga kvinnor ;-) Sagt och gjort det tog inte lång tid att fixa dem. Märktes att hon var van vid håriga kvinnor. Resultatet var mycket bra för jag är nöjd. Jag tänkte att jag skulle vara fin till kommande resa i december.

När man står själv framför spegeln så lyckas man efter mycket om och men måtta in ett stort svart strå som jag anser ska bort. Grabbar tag och rycker. Inte lossna detta strå, det svider och man är tårögd och så ska man lyckas fånga upp samma strå igen, denna gång så lossnar det i allafall men nu gör det så ont att man har gett upp med de andra 9999 strån som skulle bort.

Min dotter var med och säkert skulle hon se om sin mor grät av ondo eller om jag grimaserade illa, vilket jag inte gjorde. Jag var duktig! Även om ögonbrynen ömmade när jag gick hem, men det var det värt. De ska tuktas se rackrana, de har levt livets glada dagar alldeles för länge.

Nu ska man väl bara hålla efter vilket inte är lätt när man är född apa dv s hårig. Och jag lägger oftast inte ned någon tid på mig själv utan alla andra går före. Tur att man inte köper hund som måste åka på trimmet var 8:e vecka när man själv inte tar sig tid att åka till frissan, undrar hur den hunden skulle se ut ?

4 kommentarer:

krickelin sa...

håller du efter två dagar i veckan så känns det inte när du rycker för att stråna som kommer ut är så tunna och små.

Mammanna sa...

Jag har varit med om MYCKET hårigare!! *fniss*

Anonym sa...

Jag tycker iallafall att jag blev jättebra ! Ett stort tack till dig A

Anonym sa...

Jag tycker iallafall att jag blev jättebra ! Ett stort tack till dig A