torsdag, november 29, 2007

Vinst


Jag brukar delta i en himla massa tävlingar ute på nätet. Och har väl aldrig i mitt liv vunnit något och aldrig räknat med någon vinst heller.

I förrgår dök det upp en lapp i brevlådan och ett mail först att jag vunnit en ostlåda. Härligt ! Glad i hågen åkte jag och hämtade ut paketet efter jobbet en kväll.

Det luktade inte godis ifrån lådan precis, med andra ord så luktade det gamla strumpor och snusk. Träffade en kusin till pappa som jag bytte några ord med. Han frågade vad det var i paketet som luktade och jag höll med, det var vedervärdigt.

Hemma stoppade jag ostarna i kylskåpet och det luktar i hela köket. Fy bubblan ! Kan man inte vinna saker man tycker om.... Säkert var det ingen som svarade på dessa frågor mer än mig om det ska lukta så här illa av ostarna.

Svärmor, svärfar och mina föräldrar tycker om fotsvetts ostar, så de får nog överta min stinkande vinst. Jag tror att om jag skulle ha vunnit en gris så hade den luktat lite godare :-)

2 kommentarer:

twstina sa...

Jag har lösningen för dig & de stinkande delikatesserna, nämligen CheeSmart!! :-)

Anonym sa...

När jag kom hem hade barnen lagt osten i frysen och det luktade även där, så nu har pappa & mamma fått ärva den :-)