onsdag, november 25, 2009

Mer tid på dygnet.

Ja mer tid på dygnet efterlyser jag.

Jag vet inte hur mina dygn ska gå ihop snart. I måndags jobbade jag från klockan 10.00 till tisdag morgon klockan 09.00. På tisdag eftermiddag klockan 13.30, började jag min APU på ett demensboende där jag ska vara i ca 4 veckor gick hem efter 21 tiden. GÄSP. Hjälpte maken med att scanna in och skicka sina kursintyg till det nya jobbet han sökt, klockan hann springa iväg innan jag kom i säng.

Imorse började jag 06.45 till 16.00, fort hem för att fixa mat och träffa barnen som jag inte sett på 2 dygn. Sonen börjar nog undra om jag flyttat.
I morgon blir det pass från 07.00 till 21.00 med någon timmars ledighet mitt under dagen.

Jag visste i och för sig att jag skulle få det tufft i skolan med att jobba, men hade nog inte riktigt föreställt mig att man måste ut på praktik och jobbar dagar, kvällar och nätter. Jag kände mig välkommen från första dagen och är väl omhändertagen, de är väldigt snälla och jag får delta i allt. Lär mig mycket också för den delen.

Det mesta vi äger har gått sönder och den "bleka" röda bilen har min underbara och duktiga man trollat med knäna för att laga. Rivit motorn och plockat ned framhjulsaxeln för att lokalisera och laga det som hade gått sönder i oljepumpen. Nu rullar den ett tag till. Den bil som inte är blek står och väntar på en växellåda, sedan blir det nog den som får rulla på vägarna.

Lilla Sune blir 12 veckor till helgen. Han är till 99% rumsren. Ska få spruta på fredag och ska åka iväg och titta på sitt dagis. Vi ska få ett dagisbarn igen, det var ju ett tag sedan. Natten som var sov han hela natten, utan att vilja gå ut. Annars är vi ut ca 2 gånger per natt med honom. Jag har nassegrisen på mig med stor stövlarna och pannlampa när jag står där ute och blinkar av trötthet.

4 kommentarer:

Anna sa...

hej!!
Tänkte jag skulle berätta för dig att vi har rätt till 11 timmars dygns vila, så om du jobbar till 21 och går på 6.30 så räcker inte tiden riktigt.. tala om det för din handledare så får du iaf några till timmar att spendera på hemma plan..
Jag har gått kväll i kväll, roligt, och jobbigt. Mina fogar tar stryk :-( har köpt spec skor men jag tyckte inte som hjälpte.. ska prova mina foppisar i morgon och se om det går bättre.
Får nog börja använda folossningsbältet igen.
jaja.. vi syns i morgon då kanske.

Skrållan sa...

Visst är det underbart med en man som kan fixa det mesta!!! Hoppas bara att dom är medvetna om hur mycket man uppskattar dom.
Fy sjutton vad du har det tufft nu.....får du ledigt den 5:e???
Hoppas verkligen det.
=) Kan se mig dig ute i mörkret med pannlampan på nattruffset och den rosa nassegrisen haahahah
Kramisar

krickelin sa...

och mitt i allt så brann Dow:en också... =( Så nu har mamma fått låna MIN bil, vilket gör att jag måste låna POPPES bil... Familjen biltrubbel!!!

MammaKarin sa...

OCH VEM Har lånat den bilen?? Jo familjen car trouble-....GRrrr